سفارش تبلیغ
صبا ویژن

?

 به همت بخش خدمات فرهنگی؛
 لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله امینی تولید شد

با همکاری موسسه فرهنگی بوستان کتاب و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی لوح فشرده مجموعه آثار حضرت آیت الله ابراهیم امینی تولید و در اختیار جامعه علمی کشور قرار گرفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز نور(نورسافت) این لوح فشرده حاوی 17 عنوان کتاب از آثار آیت الله امینی در موضوعاتی از جمله تعلیم و تربیت، عقاید، کلام استدلالی، اخلاق اسلامی و زن می باشد.

این گزارش با اشاره به برخی از عناوین کتب موجود در این لوح گرانسنگ می افزاید: "همه باید بدانند" ، "بررسی مسائل کلی امامت"، "وحی در ادیان آسمانی"، "همسر داری"، "تربیت"، "اسلام و تعلیم و تربیت"، "آشنایی با وظایف و حقوق زن" از جمله این کتب می باشند.

نورسافت ادامه داد: "پیامبری و پیامبر اسلام"، "آشنایی با اسلام"، "خدا شناسی"، "معاد در قرآن"، "جوان و همسر گزینی"، "امامت و امامان"، "خودسازی"، "دادگستر جهان"، "مرجعیت اهل بیت(ع)"، "ازدواج"، "موانع و راه حلها" و.. از جمله دیگر کتب موجود در این لوح است.

این گزارش با اشاره به قابلیت های پژوهشی و تحقیقاتی این لوح فشرده می افزاید: جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، مقایسه دو متن از قسمت های مختلف یک یا دو کتاب با یکدیگر، متن کامل قرآن کریم با ترجمه و قابلیت جستجو در آیات به همراه لغت نامه در 62 جلد با قابلیت جستجو، قابلیت های پژوهشی و امکانات یادداشت برداری،ذخیره و ویرایش و چاپ متن از جمله قابلیت های این لوح می باشند.

علاقه مندان می توانند جهت تهیه این لوح گرانسنگ علاوه بر فروشگاه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فروشگاه و نمایشگاه دائمی مرکز نور واقع در بلوارجمهوری مراجعه کنند.

همچنین می توانند از طریق فروشگاه اینترنتی نور به نشانیwww.noorshop.com اقدام به تهیه این مجموعه ارزشمند نمایند.


منبع خبر: پایگاه نورسافت



تاریخ : پنج شنبه 91/10/28 | 1:31 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر




تاریخ : پنج شنبه 91/10/21 | 3:0 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

?

 با 500 مطلب جدید؛
 دانشنامه حضرت محمد(ص) در فضای مجازی به‌روز‌رسانی شد

در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت رسول خوبیها، حضرت محمد(ص) دانشنامه حضرت با 500 مطلب جدید در پایگاه اینترنتی حوزه به‌روز‌رسانی شد.


به گزارش نورسافت، مدیر پایگاه حوزه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این دانشنامه غنی حاوی بیش از یک‌هزار و 790 مطلب شامل گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده مقالات، گزیده پایان نامه های دانشجویی و حوزوی و...به روز رسانی و از هم‌ اکنون در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد اکبری ادامه داد: این دانشنامه که دارای 101 نمایه و در قالب 24 نمایه اصلی و 77 نمایه فرعی، مطالب ارزشمندی را پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی حضرت رسول(ص) به جامعه علمی کشور ارائه نموده است.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: تاریخ پیامبر(ص)، سخنان پیامبر(ص)، نبوت و مباحث کلامی، پیامبر(ص) و قرآن، اهل بیت پیامبر(ص)، همسران پیامبر(ص)، پیامبر(ص) و امت، پیامبر(ص) و حکومت اسلامی، فضائل و مناقب از نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

وی اظهارکرد: سیره پیامبر(ص)، پیامبر(ص)، زیارت و توسل، پیامبر(ص)و اهل بیت(ع)، پیامبر(ص) از نگاه ادیان، پیامبر(ص) از نگاه اندیشمندان، پیامبر(ص) در آئینه ادب و هنر، سرگذشت‌هایی از زندگی پیامبر(ص) و اماکن منسوب به پیامبر اعظم(ص) از دیگر نمایه‌های این دانشنامه مناسبتی است.

مدیر پایگاه حوزه به معرفی نمایه‌های دیگر این دانشنامه پرداخت و گفت: پیامبر(ص)؛ پرسش و پاسخ، رد شبهات، کتاب و کتابشناسی پیامبر(ص)، پیامبر در پایان‌نامه، پیامبر(ص) در اینترنت و رسانه، پیامبر(ص) و ویژه‌نامه‌ها از نمایه‌های خواندنی این درختواره است.

وی اصحاب پیامبر(ص)، پیامبر(ص) و ایرانیان، جایگاه و نقش زنان در زمان پیامبر(ص) و ... را بخشی از نمایه‌های فرعی دانشنامه پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام اکبری بیان داشت: علاقمندان می توانند برای استفاده بیشتر از این دانشنامه معنوی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/78183




تاریخ : پنج شنبه 91/10/21 | 2:59 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر
 در آستانه شهادت هشتمین امام شیعیان؛
 لوح فشرده کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) تولید شد

در آستانه شهادت هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت لوح فشرده کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) از سوی مرکز نور و مشارکت دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تولید شد.


مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز نور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این لوح فشرده به همت بخش خدمات فرهنگی مرکز نور تولید شده است و حاوی متن کامل 116 عنوان کتاب در 489 جلد کتاب به زبان فارسی و عربی مرتبط با امام رضا (ع) در قالب 12 موضوع از هم اکنون دردسترس علاقه مندان قرار دارد.

غلامرضا رحمانی ادامه داد: سیره و زندگینامه، احادیث و روایات (فقه، اخلاق و بهداشت)، ادعیه و زیارات، اصحاب و راویان، اشعار و مدایح، فضایل، مناقب و کرامات، تاریخ عباسیان، تواریخ عمومی، جغرافیا، تراجم و کتابشناسی از جمله موضوعات این لوح گرانسنگ می باشد.

وی به قابلیت های پژوهشی و فنی این لوح اشاره کرد و افزود: جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب برنامه، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی به همراه امکان جستجو در آیات، متن کامل 10 دوره لغتنامه فارسی و عربی در 62 جلد با قابلیت جستجو از جمله قابلیت های کاربردی این لوح می باشد.

وی بیان داشت: یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش، رنگی کردن و چاپ متن از جمله دیگر قابلیت های متنوع پژوهشی لوح فشرده کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این لوح فشرده علاوه بر مراجعه به فروشگاه معتبر محصولات فرهنگی به پایگاه اینترنتی www.noorshop.com مراجعه کنند.


منبع خبر: پایگاه نورسافت
چاپ این مطلب



تاریخ : پنج شنبه 91/10/21 | 2:57 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

?

 معرفی نرم افزار/
  نرم افزار چند رسانه ای "دانشنامه نبوی" در دسترس علاقمندان قرار گرفت

نرم افزار چند رسانه ای"دانشنامه نبوی" که از تولیدات پیشین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد که با درخواست گسترده علاقمندان مجدداً تکثیر و روانه بازار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نورسافت)، دانش نامه نبوی یکی از پروژه های موفقی بود که در دومین جشنواره و نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال در دو بخش "تولیدات چند رسانه ای" و انتخاب "بهترین بهترین ها" بعنوان اثر برتر برگزیده شد.

بر پایه این گزارش؛ لوح فشرده دانشنامه نبوی حاوی متن246 عنوان کتاب فارسی و عربی در 894 جلد با موضوع پیامبر اکرم(ص) و برخورداری از دامنه های متنوع که به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سال 1387تولید و همزمان با سالروز میلاد نبی اسلام(ص) از آن رونمایی شد.

مدیر این پروژه در گفت و گویی هدف از تولید این نرم افزار جامع را گردآوری مطالب مورد نیاز محققان و پژوهشگران به منظور تحقیق و پژوهش با محوریت پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین "سید جواد ابن الرضا" تولید این نرم افزار را حاصل تلاش دو ساله محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات عنوان کرد و با اشاره به ویژگیهای این نرم افزار اسلامی ادامه داد: ارائه واژه نامه مرتبط با پیامبر اکرم(ص) و مباحث جانبی، امکان دسته بندی و جمع آوری اطلاعات به صورت نمودار درختی، ده عنوان لغت نامه در 62جلد با قابلیت جستجو از جمله ویژگیهای این نرم افزار است.

متکفل پروژه دانشنامه نبوی افزود: ارائه آیات و کلمات قرآنی مربوط به پیامبر اعظم(ص) همراه با اتصال به تفسیر و شان نزول آنها، نمایش شجره نامه انساب رسول اکرم(ص) و ذریه آن حضرت، متن زیارات و ادعیه مربوط به حضرت و قابلیت ترجمه و پخش صوت، همچنین نمایش و قرائت بیش از 4000 بیت از سروده های شاعران به زبان فارسی و عربی از دیگر ویژگیهای این نرم افزار می باشد.

حجت الاسلام ابن الرضا در بخش دیگری از سخنانش به محتوای نرم افزار دانشنامه نبوی پرداخت و گفت: وجود کتابخانه تخصصی پیامبر(ص) مشتمل بر 246عنوان کتاب در 894 جلد از منابع معتبر به زبان فارسی و عربی در این نرم افزار وجود دارد.

وی افزود: ارائه بیش از 6800کلید واژه، چهار هزار و 100نمایه و 36هزار موضوع استخراج شده از سخنان حضرت رسول(ص) برگرفته از کتاب بحارالانوار و نمایش 82 تصویر و 108 نقشه در بخش نگارخانه از دیگر محتویات این دانشنامه می باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی ادامه داد: متن زیارات و ادعیه نبوی به همراه ترجمه و صوت، کتاب شناسی حدود چهار هزار و400 عنوان کتاب، مقاله، دائره المعارف، مجموعه مقالات و پایان نامه مرتبط با پیامبر(ص) به همراه تصویر روی جلد در این نرم افزار اسلامی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابن رضا پژوهش در متون از طریق فهرست کلمات، جستجوی ترکیبی و فهرست سازی را از دیگر قابلیت های این نرم افزار دانست و اظهار داشت: تدوین درختواره با بیش از 15هزار مدخل و 35هزار فیش از 19 عنوان کتاب در53جلد درباره زندگی و سیره فردی و اجتماعی حضرت از قابلیت های این نرم افزار می باشد.

متکفل پروژه بیان داشت: گاه شمار تاریخ زندگانی پیامبر و نمایش رخدادها در بستر زمان با امکان اتصال به متون برنامه، ارتباط واژگان متن با لغت نامه های برنامه و ارائه اطلاعاتی درباره نسخه شناسی، کتاب و مولف با قابلیت انتقال متن و چاپ از دیگر قابلیت های دانشنامه است.

ابن الرضا، به قابلیت های پژوهشی این نرم افزار اشاره کرد و افزود: نمایه زنی، حاشیه نویسی، علامت گذاری و رنگی کردن، یادداشت برداری و ذخیره متون با فرمتRtf ، Unicode و یا Ansi ، ارسال متن یادداشت شده از طریق پست الکترونیکی از جمله توانایی های پژوهشی این نرم افزار می باشد.

وی ادامه داد: جستجو، جایگزینی، درج ساعت، تاریخ، تصویر، مقایسه دو یا چند سند، تغییر سبک نمایش، بزرگنمایی متن، تغییر رابط کاربری به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از دیگر قابلیت های این لوح فشرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: نزدیک شدن برنامه به استانداردها و ویژگی های ویندوز به منظور تسهیل استفاده کاربر از برنامه و انتقال مستقیم متن و فهرست انتخابی از برنامه به محیط MS-Word و برعکس از دیگر قابلیت های منحصر به فرد نرم افزار دانشنامه نبوی می باشد.

noorsoft.org




تاریخ : پنج شنبه 91/10/21 | 2:56 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

قاموس النور 2

فرهنگ جامع زبان عربی

قاموس النور 2

* متن کامل 40 عنوان کتاب لغت در 214 جلد به زبان عربی و فارسی در زمینه:

- معجم موضوعی

- معجم لفظی

- معجم قرآنی

- معجم روایی

- معجم فلسفی

- معجم فقهی

- معجم طبی

- معجم جغرافیا

- کتاب‌شناسی معاجم

* امکان پژوهش در لغات برنامه از طریق ریشه یا مشتق کلمات با قابلیت محدود کردن موضوع به آیه، حدیث، شعر،‌ مترادف، مَثَل، مجاز و معرَّب

* دسترسی به آیات موجود در کتب برنامه به همراه امکان جستجو

* ساده‌سازی محیط جستجو (ارائه جستجوی همزمان ترکیبی، الگو و ریشه)

* ذخیره دامنه‌های تعریف‌شده از سوی کاربر در محیط: نمایش، جستجو و آیات در کتب

 




تاریخ : سه شنبه 91/10/19 | 3:21 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

 


شاگرد آیت الله مجتبی تهرانی با اشاره به الگوبرداری آیت الله تهرانی از امام خمینی(ره) وی را یادگار امام معرفی کرد.

حجت الاسلام حسن قاسمی، مدیر مدرسه  علمیه امام رضا(ع) تهران بیان داشت: آیت الله تهرانی(ره) از شاگردان نامی مکتب درس امام(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در میان علمای به اجتهاد رسیده به عنوان یک شخصیت مجتهد شناخته شده بود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اظهار داشت: ویژگی مهم و بارز آیت الله تهرانی(ره) این بود که یادگار امام(ره) بود و در قالب های گوناگون الگو گرفته بود، همچنین وقتی در محضر آیت الله تهرانی(ره) بودیم احساس می کردیم در محضر امام خمینی(ره) هستیم.

وی ادامه داد: از جهات مختلف نظیر اخلاق، فکر، معنویت و غیره الگوی برگرفته از امام(ره) بود که نتیجه شاگردی آیت الله تهرانی(ره) در محضر امام خمینی(ره) به وجود آمدن فردی ربانی و عالمی که با دیدن وی انسان را به یاد خدا می انداخت.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به علم اجتهاد آیت الله تهرانی(ره) گفت: وی علم اجتهاد را در همه امور به کار می برد که باعث می شد در مسائل روز و اجتماعی با دقت و با بصیرت اظهار نظر کند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان کرد: برخورد وی در امور مختلف برخوردی جانبی بود که در مسائل غیرفقهی معروف به استاد درس اخلاق است و آیت الله تهرانی(ره) در مباحث اخلاقی کارشناس بود.

وی تصریح کرد: آیت الله تهرانی(ره) بالغ بر 50 سال سابقه تدریس داشت که نتیجه این تعلیم و تربیت شاگردان زیادی بود که در حوزه های علمیه خود مدرس دروس اسلامی هستند و بنده از شاگردان تعلیمی وی بودم.

حجت الاسلام قاسمی در پایان بیان داشت: وی در باطن اشراف فکری و معنوی داشت که باعث شده بود تا طلبه ها به آیت الله تهرانی(ره) ارادت زیادی داشته باشند، همچنین نفس حوزه های علمیه تهران از مجاری وی دمیده شده بود.




تاریخ : سه شنبه 91/10/19 | 3:14 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر
 در سالروز قیام 19دی؛
 ویژه نامه نوزدهم دی ماه در فضای مجازی منتشر شد

در سالروز قیام تاریخی 19 دی به همت محققان و پژوهشگران معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ویژه نامه قیام 19 دی تدوین و بر روی پایگاه اینترنتی حوزه قرار گرفت.


به گزارش نورسافت، در سالروز قیام تاریخی 19 دی به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ویژه نامه قیام 19 دی تدوین و بر روی پایگاه اینترنتی حوزه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این ویژه نامه خواندنی که دربردارنده 20 مطلب است، چگونگی و نحوه وقوع قیام تاریخی مردم قم در 19 دی 1356 به سمع و نظر علاقمندان خواهد رسید.

قیام نوزدهم دی قم چرایی و چگونگی آن، قیام 19 دی قم، قیام قم حماسه مقاومت و فداکاری، حماسه قم، عوامل شتابزا در انقلاب اسلامی، حماسه 29 بهمن تبریز(چهلم شهدای 19 دی) و تاثیر آن بر روند انقلاب اسلامی، بخشی از مطالب این ویژه نامه است.

همچنین راهپیمایی مردم و کشتار رژیم شاهنشاهی، اوج گیری انقلاب در سالهای 56 و 57، روند حوادث تا پیروزی انقلاب اسلامی و لینک های مرتبطی از جمله دانشنامه انقلاب اسلامی، نگاهی به استان قم از جمله دیگر مطالب ویژنامه قیام 19دی مردم قم است.

علاقه مندان به استفاده از این ویژه نامه می توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/occasion/occasionview/47070

 

منبع خبر: پایگاه نورسافت

noorsoft.org




تاریخ : سه شنبه 91/10/19 | 3:12 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

دستمال کاغذی به اشک گفت:
قطره قطره‌ات طلاست
یک کم از طلای خود حراج می‌کنی؟
عاشقم.. با من ازدواج می‌کنی؟

 

اشک گفت: ازدواج اشک و دستمال کاغذی!؟
تو چقدر ساده‌ای خوش خیال کاغذی!
توی ازدواج ما، تو مچاله می‌شوی
چرک می‌شوی و تکه‌ای زباله می‌شوی
پس برو و بی‌خیال باش
عاشقی کجاست؟ تو فقط دستمال باش!

دستمال کاغذی، دلش شکست
گوشه‌ای کنار جعبه‌اش نشست
گریه کرد و گریه کرد و گریه کرد
در تن سفید و نازکش دوید خون درد

آخرش، دستمال کاغذی مچاله شد
مثل تکه‌ای زباله شد
او ولی شبیه دیگران نشد
چرک و زشت مثل این و آن نشد

رفت اگرچه توی سطل آشغال
پاک بود و عاشق و زلال
او با تمام دستمال‌های کاغذی فرق داشت
چون که در میان قلب خود دانه‌های اشک کاشت.

عرفان نظرآهاری





تاریخ : دوشنبه 91/10/18 | 5:56 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

مردم از درد نمی‌آیی به بالینم هنوز 
مرگ خود می‌بینم و رویت نمی‌بینم هنوز 

بر لب آمد جان و رفتند آشنایان از سرم 
شمع را نازم که می‌گرید به بالینم هنوز 

 

آرزو مرد و جوانی رفت و عشق از دل گریخت 
غم نمی‌گردد جدا از جان مسکینم هنوز 

روزگاری پا کشید  آن تازه گل از دامنم 
گل به دامن می‌فشاند اشک خونینم هنوز 

گر چه سر تا پای من مشت غباری بیش نیست 
در هوایش چون نسیم از پای ننشینم هنوز 

سیم‌گون شد موی غفلت همچنان بر جای ماند 
صبح‌دم خندید من در خواب نوشینم هنوز 

خصم را از ساده‌لوحی دوست پندارم رهی 
طفلم و نگشوده چشم مصلحت‌بینم هنوز 

رهی معیری

وفای شمع




تاریخ : دوشنبه 91/10/18 | 5:51 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات