سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


شاگرد آیت الله مجتبی تهرانی با اشاره به الگوبرداری آیت الله تهرانی از امام خمینی(ره) وی را یادگار امام معرفی کرد.

حجت الاسلام حسن قاسمی، مدیر مدرسه  علمیه امام رضا(ع) تهران بیان داشت: آیت الله تهرانی(ره) از شاگردان نامی مکتب درس امام(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در میان علمای به اجتهاد رسیده به عنوان یک شخصیت مجتهد شناخته شده بود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اظهار داشت: ویژگی مهم و بارز آیت الله تهرانی(ره) این بود که یادگار امام(ره) بود و در قالب های گوناگون الگو گرفته بود، همچنین وقتی در محضر آیت الله تهرانی(ره) بودیم احساس می کردیم در محضر امام خمینی(ره) هستیم.

وی ادامه داد: از جهات مختلف نظیر اخلاق، فکر، معنویت و غیره الگوی برگرفته از امام(ره) بود که نتیجه شاگردی آیت الله تهرانی(ره) در محضر امام خمینی(ره) به وجود آمدن فردی ربانی و عالمی که با دیدن وی انسان را به یاد خدا می انداخت.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به علم اجتهاد آیت الله تهرانی(ره) گفت: وی علم اجتهاد را در همه امور به کار می برد که باعث می شد در مسائل روز و اجتماعی با دقت و با بصیرت اظهار نظر کند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان کرد: برخورد وی در امور مختلف برخوردی جانبی بود که در مسائل غیرفقهی معروف به استاد درس اخلاق است و آیت الله تهرانی(ره) در مباحث اخلاقی کارشناس بود.

وی تصریح کرد: آیت الله تهرانی(ره) بالغ بر 50 سال سابقه تدریس داشت که نتیجه این تعلیم و تربیت شاگردان زیادی بود که در حوزه های علمیه خود مدرس دروس اسلامی هستند و بنده از شاگردان تعلیمی وی بودم.

حجت الاسلام قاسمی در پایان بیان داشت: وی در باطن اشراف فکری و معنوی داشت که باعث شده بود تا طلبه ها به آیت الله تهرانی(ره) ارادت زیادی داشته باشند، همچنین نفس حوزه های علمیه تهران از مجاری وی دمیده شده بود.




تاریخ : سه شنبه 91/10/19 | 3:14 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات