سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

خوشا بحال آنکس که قائم اهل بیت ما را درک کند و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد،

دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد .

چنین کسی در روز قیامت از رفقاء و دوستان من و گرامی ترین امت من خواهد بود.

 

امام زین العابدین (ع) :

آگاه باشید که مبغوض ترین مردم نزد خداوند کسی است که

به سنت و مذهب امامی معتقد باشد و به اعمالش اقتداء نکند .

 

در اینجا فقط به ذکر برخی صفات اخلاقی ایشان می پردازیم .

1. عدل امام زمان : همه می دانیم که امام زمان برای چه ظهور می کند. او برای برقراری عدالت و مبارزه با ظلم و بی عدالتی ظهور می کند و در رأس فضائل اخلاقی ایشان عدل قرار دارد. پس کسی که ادعای تشیع و انتظار مهدی موعود (عج) را دارد باید مثل خود ایشان عادل باشد و در حق هیچ بنده ای ظلم نکند و لو کافر باشد و نیز نباید ظلم به دیگران را تحمل کند. همانطور که خود امام زمان نیز همین گونه است و در برابر ظلم به پا می خیزد.

 

2. بخشندگی و عدم دلبستگی به ظاهر دنیا : حتماً می دانید که انسان بیش از هفتاد سال در این دنیا نیست همانطور که رسول الله (ص) می فرمایند : « هرگاه به هفتاد سالگی رسیدی پس خود را جزء مردگان به حساب آور » در عوض در آخرت جبران می کند و تا بی نهایت زنده می ماند. پس آیا به نظر شما ارزشی دارد که انسان به خاطر چند صباح کوتاه ، زندگی جاودانه خود را در نزد خدای تعالی را به درد و عذاب در نزد شیاطین مبدل کند و هفتاد سال را فدای بی نهایت کند. در نزد امام زمان (عج) نیز دنیا ذره ای ارزش ندارد و امام رضا (ع) نیز در این باره می فرمایند: لباس قائم ما چیزی نسیت جز پوشاکی خشن و غذای او چیزی نسیت جز طعامی خشک. اگر شما مال و منال زیادی دارید چرا به این مال حرص می ورزید؟ مطمئن باشید که پس از هفتاد سال هیچ چیزی ار این اموال به شما نخواهد رسید جز سنگ قبری ناچیز . پس چه بهتر که آنرا برای خود جاودانه کنید. از تشریفات اسرافی که موجب از دست رفتن مال و سرمایه می شود بپرهیزید.

 

3. اعمال خود را بهینه و تزکیه کنید: امام زمان (عج) در این زمینه می فرمایند : « آنچه ما را از مردم پوشیده نگه داشته جز اعمال آنها که ما آنها را ناپسند می دانیم نیست.» در جائی دیگر نیز به شیعیان توصیه می کند که : « هر یک از شما باید به گونه ای عمل کند که کارهایش او را به دوستی و محبت نسبت به ما نزدیک کند و از کارهایی که موجب خشم ماست دوری گزیند.»

امام جعفر صادق (ع) نیز می فرمایند: ما کسی را مؤمن نمی شماریم تا اینکه نسبت به تمام امر ما پیروی علاقمند باشد، توجه کنید که البته از جمله پیروی و خواستن امر ما ورع و پرهیزکاری است، پس خود را بدان زینت دهید که خداوند متعال بر شما رحمت آورد و به وسیله ورع، دشمنانمان را در رنج و فشار قرار دهید که خداوند شما را عزت دهد و باقی گذارد.

پس ما که ادعای تشیع داریم باید در حد توان خود آئینه آن حضرت باشیم

و هر آنچه او دوست دارد و انجام می دهد و توصیه می کند عمل کنیم

و آنچه را که نهی می کند و دوست ندارد دوری کنیم ،

چرا که او نماینده خداست




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 5:52 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات