سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  1. خداوند ذات انسان راخدایی و خداپرست آفریده واگر عوامل دیگری نباشد انسان حتی اگر کافر هم باشد به خودی خود به سوی خدا میرود وخدا پرست می شود برای همه انسان ها عواملی هست که خداپرست شوند وبرعکس چه بسا کافرانی را می بینیم که به دین اسلام روی می آورند و چه بسا مسلمانانی که از کفر هم بدتر می شوند.اما پاداش کسانی که درشرایط کفر مسلمان شده اند بیشتر از ماست که تمام خانواده مسلمان اند و ماهم طبق آداب مسلمانیم.
  2. ازبحث دور نشویم .بحث ما درمورد جبرواختیار است .
  3. من خودم باکسانی که صحبت می کردم نمی توانستم به آنها بفهمانم. اما یک روز سر درس وبحث این حرف ها راشنیدم که بد نیست بگویم .
  4. خداوند ذات انسان را به جبرآفریده وراه صراط را به او نشان داده اما چاه را به اونشان نداده..این خود ما هستیم که چاه را پیدا می کنیم..(نفس) خداوند به ما جبرمیکند تا راه صراط راپیش برویم
  5. اگرجایی پایمان لغزیدکمکمان می کند   به راه های مختلفی مثلا :بیماری یا گرفتاری گناهانمان را پاک و ما را دراین راه باجبر نگه میدارد.تا جایی که دیگر خودمان نخواهیم  واین جاست که خداوند مهربان ما را به اختیار خودمان میگذارد .می گوید: جبر مرا نخواستی حال با اختیار خودت برو.
  6. مانند ستارالعیوب بودن خدا. خداوند آبروی انسان را نمی برد مگر این که آن گناه را بار ها تکرار کرده باشد.وتو به نکرده باشد.
  7. حال که چاه را پیدا کردیم خداوند دیگر جبری ندارد که تو را در این چاه هدایت کند تو به اختیار میروی...خداوند فقط در راه صراط تورا جبرکرده و کمکت میکند اگر اصرار به چاه کردی تو را به حال خودت واگذار میکند.
  8. شمر(لعنت خدا براوباد)که بد نبود یکی سرداران رشید اسلام در جنگ بود که تا مرز شهادت پیش رفت  اما شیفته دنیا وگناه شد و خداوند او را مانند شیطان به حال خود واگذار کرد. ودیدیم که چه شد.
  9. پس جبرصراط مستقیم است و چاه اختیار خودمان... اما کسانی هم که در چاه رفته اند خداوند در توبه را باز گذاشته اما آنان نمی توانندکه لذت و راحتی دنیارا رها کرده و به سختی های صراط مستقیم روی بیاورند.
  10. خداوندا ما را یک لحظه به حال خود وامگذار.
  11. تعجیل در فرج : صلوات



تاریخ : سه شنبه 91/10/5 | 4:39 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات