سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«حرکت انصار» همان «جندالله» است
رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن: «جندالله چون رسما به عنوان یک گروه تروریستی اعلام شده، ناچار است تحت عناوین دیگری به فعالیت خود ادامه بدهد.»

جام سیاسی؛ "عبدالستار دوشوکی" رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن، در مورد گروهک "حرکت انصار ایران" که مسئولیت عملیات تروریستی روز جمعه در چابهار را بر عهده گرفته است، به روزآنلاین (Roozonline) گفت: «این گروه ظاهرا انشعابی از "جندالله" (گروهک ریگی معدوم) است که در 4 آذرماه سال گذشته اعلام موجودیت کرد. در‌‌ همان زمان گروه دیگری بنام "جیش الحسین" نیز اعلام موجودیت کرد. جندالله بر علیه این دو گروه اعلامیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه این دو گروه نا‌شناس هیچ ربط و ارتباط تشکیلاتی با جندالله ندارند.»

 

وی در ادامه افزود: «گروه جندالله چون در غرب رسما به عنوان یک گروه تروریستی اعلام شده، در نتیجه آن‌ها ناچارند تحت عناوین دیگری به فعالیت خود ادامه بدهند. احتمال دارد که تغییر نام و انتشار اعلامیه در نفی ظاهری دیگری، نوعی استراتژی استتاری برای ادامه مبارزه باشد. اگرچه اسم رهبر حرکت انصار یعنی "یاسر مسکوتانی" با اسم رهبر جندالله یعنی "محمدظاهر نارویی" کاملا فرق می‌کند.»

 

 

 

رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن، همچنین در خصوص عملیات انتحاری یکی از اعضای گروهک یادشده در چابهار اظهار داشت: «بر خلاف ادعای حرکت انصار ایران، عملیات اخیر ظاهرا موفقیت دلخواه آن‌ها را نداشته، اگرچه دو هموطن بیگناه یعنی یک بلوچ سنی مذهب و یک سیستانی شیعه، قربانی تروریسم کور مذهبی از نوع القاعده‌ای آن شدند.»

 

عبدالستار دوشوکی در انتها خاطرنشان کرد: «استراتژی تکفیری و ارتکاب بد‌ترین نوع خشونت یعنی کشتار جمعی از طریق عوامل انتحاری که "حرکت انصار ایران" برگزیده، دقیقا ادامه‌‌ همان عملکرد مرگبار و ضدانسانی جندالله است.»




تاریخ : دوشنبه 92/4/31 | 7:19 صبح | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات