سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیت‌الله صافی: خدا شاهد است غصه ‌دارم
یکی از مراجع معظم تقلید با انتقاد شدید از برگزاری جشن استقبال از نوروز گفت: چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟، خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم؛ احکام اسلام را مسخره کرده و هتک حرمت می‌کنند.
تاریخ انتشار: 1391/12/23
به گزارش شبکه اجتهاد، این مرجع تقلید در دیدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه قم در واکنش به حوادث پیش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟
وی افزود: مگر می‌شود کسی بگوید که من منتظر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستم و یا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل این همه فساد و بی‌بندوباری ساکت باشد؟
آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: وظیفه‌ همه‌ دوستداران اهل بیت علیهم السلام این است که از اَعمال خلاف شرع که اخیراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر کنند.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ یکایک مسلمانان است. وظیفه‌ رسانه‌ ملی، روزنامه‌ها و سایت‌های اسلامی این است که مردم را به وظایف دینی در مقابل منکرات آشنا کنند.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید وضعیت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بین می‌برند و فسق و فجور را در مملکت ترویج می‌کنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه‌ شهیدان مسئول هستند.
وی گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هایی که در این جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نیست؟
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان کرد: خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احکام اسلام را مسخره کرده و هتک حرمت می‌کنند، این همه مخارج و هزینه‌های زیاد و ولخرجی از بیت المال جواب دارد.
وی بیان کرد: در مملکتی که این همه بیکار و فقیر وجود دارد و بسیاری از مردم در تأمین معاش اولیه خود مشکل دارند و گرانی و تورّم بیداد می‌کند، چرا باید باز هم این همه اسراف باشد؟ ما از مجلس و قوه‌ قضائیه توقع داریم که به وظیفه‌ شرعی خود عمل کرده و جلوی این فسادها را بگیرند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، نباید آن را با کارهای نسنجیده و خلاف شرع سبک و تضعیف کنیم.همه‌ ما امروز در مقابل ارواح مقدس شهیدان مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
وی گفت: ان‌شاء الله ملت بزرگوار ایران با اتحاد و یکپارچگی و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام همیشه سربلند و سرافراز و عزیز باشند و به وظایف اسلامی خود عمل کرده ، تا قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از اعمال خود راضی و خشنود کنند.



تاریخ : چهارشنبه 91/12/23 | 7:39 عصر | نویسنده : mohammadjavadpoodineh/محمد جوادپودینه | نظر

  • قیمت گوشی
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات